FANDOM

Hogwart.jpg

Uczniowie płynący ku Hogwartowi

Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie — szkoła szkoląca młodych czarodziei i czarodziejki. Czarodziejowie mają obowiązek uczęszczać do Hogwartu od jedynastego do osiemnastego roku życia. Podczas edukacji nastolatkowie uczą się między innymi obrony przed czarną magią, sporządzania eliksirów, uprawiania roślin i nabywają wiele wiedzy potrzebnej do dorosłego życia.

Za najlepszego dyrektora w historii Hogwartu uważa się Albusa Dumbledore'a. Podczas jego kadencji odbyła się w Hogwarcie ostatnia odsłona Turnieju Trójmagicznego oraz rozegrała się Pierwsza Bitwa o Hogwart, podczas której zabił go nauczyciel eliksirów, Severus Snape. Już po śmierci Dumbledore'a, 2 maja 1998 roku odbyła się w zamku Druga Bitwa o Hogward.

Błonia zamku otacza las, do którego wstęp jest surowo zabroniony. Można się tam tylko znaleźć podczas lekcji opieki nad magicznymi stworzeniami i szlabanu. Przy lesie wybudowana jest chatka, należąca do gajowego.

HistoriaEdytuj

Hogwarts coat of arms colored with shading.svg.png

Herb Hogwartu

Hogwart został założony około X wieku n.e. przez czterech najwybitniejszych czarodziejów tamtych czasów: Godryka GryffindoraHelge HufflepuffRowene Ravenclaw i Salazara Slytherina. Ich nazwiskami nazwano domy, do których corocznie są przydzielani nowi uczniowie. Wyboru dokonuje magiczna tiara zwana Tiarą Przydziału, przed rozpoczęciem pierwszego roku nauki. 

W 1994 roku na tereie Hogwartu odbył się pierwszy od wieków Turniej Trójmagiczny. Uczestniczyły w nim trzy szkoły: Hogwart, Akademia Magii Beauxbatons oraz Instytut Magii Durmstrang. W 1997 roku odbyła się w Hogwarcie Pierwsza Bitwa o Hogwart.

W 1997 roku Lord Voldemort zawładnął Ministerstwem Magii i przejął Hogwart. Rok później czarnoksiężnik został zabity podczas Drugiej Bitwy o Hogwart przez Harry'ego Pottera, a dyrektorem została Minerwa McGonagall.

PersonelEdytuj

NauczycieleEdytuj

WsparcieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki