FANDOM

Ron-weasley1.jpg
Ronald "Ron" Bilius Weasley (ur. 1980 r.) — czarodziej czystej krwi. Przyjaciel Harry'ego Pottera i Hermiony Granger. Młodszy brat FredaGeorge'aPercy'egoCharlie'ego i Billa Weasley'ów oraz starszy brat Ginny Weasley.

Od 1991 do 1997 roku uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie jako mieszkaniec Gryffindoru.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Ronald Bilius Weasley urodził się w 1980 roku jako najmłodszy syn Molly i Artura Weasley'ów. Miał wtedy pięciu braci: BillaCharliego, Percy'ego i bliźniaków Freda i George'a. Gdy skończył rok przyszła na świat jego młodsza siostra Ginny. Od najmłodszych lat uczył się wraz z rodzeństwem gry w quidditcha.

1991 - 1992Edytuj

Podczas pierwszego roku nauki zaprzyjaźnił się z Harrym Potterem i Hermioną Granger. Na początku roku szkolnego został z przyjaciółmi przydzielony do Gryffindoru.

Razem z nimi odnalazł twór Nicolasa Flamela, Kamień Filozoficzny i pomógł Gryffindorowi zdobyć Puchar Domów. Dyrektor Szkoły Magii i Czarodziejstwa, Albus Dumbledore za jego zasługi podarował temu domu pięćdziesiąt punktów.

1992 - 1993Edytuj

W drugim roku nauki, w Hogwarcie grasował bazyliszek, który odpowiadał za tajemnicze wydarzenia, które działy się w szkole. Po raz drugi w historii Hogwartu otworzono Komnatę Tajemnic, a jego młodsza siostra - Ginny została porwana przez potwora.

Harry, Ron i Hermiona przyczynili się do zniszczenia dziennika Toma Riddle'a oraz zabicia bazyliszka przez tego pierwszego w potyczce w Komnacie Tajemnic.

1993 - 1994Edytuj

Ron Weasley (I).jpeg
Podczas trzeciego roku, seryjny morderca - Syriusz Black uciekł z Azkabanu, aby zabić Harry'ego. Pod koniec książki okazało się że szczur Rona - Parszywek jest prawdziwym zabójcą, ukrytym pod postacią zwierzęcia, a Syriusz Black to ojciec chrzestny Harry'ego.

1994 - 1995Edytuj

Czwarty rok był rokiem Turnieju Trójmagicznego. Do Hogwartu przyjechali uczniowie z dwóch innych, europejskich szkół magii. Harry został jednym z reprezentantów Hogwartu i musiał zmierzyć się z trzema morderczymi zadaniami, a Ron pomagał mu je przejść.

1995 - 1996Edytuj

Podczas piątego roku dołączył do Gwardii Dumbledore'a i razem z przyjaciółmi obalił Lorda Voldemorta w Departamencie Tajemnic.

1996 - 1997Edytuj

W szóstym roku został przyjęty do reprezentacji Gryffindoru w quidditcha na pozycji obrońcy. Pod koniec ksiązki postanowił odszukać i zniszczyć horkruksy Lorda Voldemorta z Harrym i Hermioną.

1997 - 1998Edytuj

Rw01.jpg
Ron nie rozpoczął siódmego roku nauki, ponieważ udał się z Harrym i Hermioną na poszukiwanie horkruksów, które po zniszczeniu ostatecznie zabiją Voldemorta. Ostatecznie Harry zabił Voldemorta, a jego wszystkie horkruksy zostały zniszczone.

Późniejsze życieEdytuj

Dziewiętnaście lat później Ron ożenił się z Hermioną i mieli dwójkę dzieci, które nazwali Rose i Hugo. Oboje odziedziczyły magiczne zdolności.

WyglądEdytuj

Ron był chłopcem średniego wzrostu. Posiadał krótkie rude włosy i duże oczy o niebieskiej barwie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki