FANDOM

Hermione-Granger-hermione-granger-31305591-940-1368.jpg
Hermiona Jean Weasley
(z domu Granger, ur. 19 września 1979 r.) — czarodziejka mugolskiego pochodzenia. Przyjaciółka Harry'ego Pottera i Ronalda Weasleya.

Od 1991 do 1997 roku uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie jako mieszkanka Gryffindoru.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Hermiona Jean Granger urodziła się w rodzinie mugoli. Gdy podrosła rodzice powiedzieli jej, że jest czarodziejką. Zaczęła uczyć się różnych prostych zaklęć i czytać wiele ksiażek.

1991 - 1992Edytuj

Harry'ego i Rona poznała w pociągu do Hogwartu. Podczas pierwszego roku pomogła chłopcom odnaleźć Kamień Filozoficzny i rozwiązać tajemnicę Nicolasa Flamela.

Podczas Ceremonii przydziału została mieszkanką Gryffindoru. 

1992 - 1993Edytuj

Rok później przyczyniła się do uratowania Ginny Weasley i zabicia bazyliszka grasującego w Komnacie Tajemnic. Stworzyła Eliksir Wielosokowy, przez który Harry i Ron zamienili się w kolegów Dracona Malfoya - Vincenta Crabbe'a i Gregory'ego Goyle'a. Później została spetryfikowana przez bazyliszka, lecz została wyleczona przez wywar mandagor.

1993 - 1994Edytuj

Hermiona.jpeg
Podczas trzeciego roku nauki razem z Harrym i Ronem dowiedzieli się prawdy o Syriuszu Blacku, który nie był seryjnym mordercą jak zakładano, tylko ojcem chrzestnym Harry'ego.

Zakupiła kuguchara, którego nazwała Krzywołap.

1994 - 1995Edytuj

W czwartym roku pomogła Harry'emu zdobyć puchar Turnieju Trójmagicznego. Pojawiła się na Balu Bożonarodzeniowym z Wiktorem Krumem, a pod koniec książki chłopak zaprosił ją na wakacje do Bułgarii. Podczas drugiego zadania była zakładniczką, a uratować miał ją właśnie on. Odkryła także, że reporterka Proroka Codziennego, Rita Skeeter jest niezarejestrowanym animagiem zamieniającym się w żuka.

1995 - 1996Edytuj

Następny rok, był rokiem, w którym Hermiona dołączyła do Gwardii Dumbledore'a i razem z innymi członkami tej organizacji doprowadziła do klęski Lorda Voldemorta w Bitwie w Departamencie Tajemnic.

Poszukiwanie horkruksówEdytuj

Z9953878Q,emma-watson-jako-hermiona-granger.jpg
W szóstym roku postanowiła pomóc Harry'emu w ostatecznym zabiciu Voldemorta, a rok później przyjaciele zniszczyli wszystkie horkruksy Voldemorta, a Harry go zabił podczas Drugiej Bitwy o Hogwart.

Późniejsze życieEdytuj

Dziewiętnaście lat później Hermiona wyszła za mąż za Rona Weasleya i urodziła mu dwójkę dzieci, które nazwali Hugo i Rose. Oboje odziedziczyły magiczne zdolności.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki